Alla inlägg under maj 2011

Av Marie - 6 maj 2011 15:56

Ja men så var det fredag igen då. Tycker att veckorna går så himla fort nu. Sen går ju helgerna väldigt fort också så rätt vad det är är det måndag igen. Den här helgen är det fullt upp. Ikväll ska jag iväg och färga håret. Börjar bli alldeles för många gråa strån nu så det är dags att skrämma bort dem ett tag. Vi gjorde ett försök för ett tag sen att färga rött och brunt. Men jag vet inte vad det var för dålig färg jag köpt..det blev inte så snyggt och så gick färgen ur på en gång. Nu har jag köpt ett annat märke så jag hoppas att det blir bättre den här gången   

I morgon börjar dagen på Högskolan i Gävle där det finns något som heter upptäckarland. Där får man göra experiment med luft och eftersom jag lovat dottern att åka dit så måste jag väl göra det då. Sen blir det till att åka och gratulera svägerskan som fyller år. Direkt därifrån ska jag hem till en kompis på förfest    och sen avslutar vi kvällen genom att gå och dansa till Arvingarna   


Det ska bli så himla kul.

Sen blir det vilodag på söndag hoppas jag.

Hittills verkar det ju gå ganska bra för mig det här med att skriva. Får väl se hur det fortsätter   


Idag ringde då min reumatologläkare (som skulle ha ringt i onsdags). Han sa att han skickat svaret på min röntgen och därför inte tyckte att han behövde ringa. Det var bara det att jag inte fått nåt brev. (när jag kom hem idag låg det i brevlådan) Men jag hade ju lite annat jag ville prata om också så det var ju bra att jag fick göra det ändå då.. Var ingen förändring från senaste röntgen, men eftersom jag fortfarande har ont så skulle jag ett tag nu äta värktabletter, och eftersom jag får ont i magen om jag äter för mycket såna så skrev han ut Losec som jag kan ta mot det då.. Tur det finns piller    Kortisontabletterna jag också äter skulle jag fortsätta med ett tag till. Men jag skulle även få en tid för läkarbesök så vi kan diskutera om det behövs nån annan medicinering. Så vi får väl se vart det här slutar.


Trevlig helg!!

Kramis!

Av Marie - 5 maj 2011 19:30

Att blogga alltså.. Var på seans i måndags och fick faktiskt kontakt   Spännande värre var det. Var ju lite orolig för hur jag skulle reagera om jag faktiskt fick kontakt. Men det gick jättebra. Blev alldeles varm i nacken och ut i axlarna. Sen blev jag alldeles skakig. Reagerade lite på det första mediet sa, men sen sa hon mer saker och då var det helt klart att det var min farmor som gav sig tillkänna. Det var så många saker mediet sa som inte gick att hitta på och få det att stämma så jag måste tro på att detta är sant. En av sakerna var att jag grubblar mycket. Och så pratade hon om att skriva. När jag har funderat lite så gillade jag faktiskt att skriva uppsatser i skolan och så kanske skrivandet är ett sätt att få ner mina grubblerier på pränt. Och det kan då kanske göra att jag sover bättre på nätterna vilket hon också fick fram att jag inte gör idag. Eftersom vi var några på jobbet som gick tillsammans så har vi ju helt klart pratat om detta de här dagarna. Och de har då peppat mig att börja med att starta en blogg så att jag får skriva av mig lite. Provar väl det då så får vi se hur det blir med resten sen.

Kan ju säga att det var första gången jag var på seans men definitivt inte sista!

Vill ju inte skriva här om allt som kom fram under seansen för det känns som att jag vill behålla det för mig själv och de jag var där tillsammans med.


Ja, det här var mitt första inlägg men förhoppningsvis inte sista. Ska försöka ta mig tid till att skriva. Om inte varje dag så i alla fall några gånger i veckan. Och som en av mina kära kollegor sa när vi fick ut varsina bärbara datorer på jobbet i tisdags: nu har du ju nåt att skriva på också så nu är det bara att köra   

Nu skriver jag inte på den eftersom jag ännu inte har kopplat upp mig till vårt trådlösa nätverk här hemma, men det funkade ju på den stationära också.


Kramis!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards