Alla inlägg under april 2012

Av Marie - 29 april 2012 19:34

Det blir mer och mer sällan jag skriver här. Men jag tycker inte att det är så kul att skriva när jag inte har nåt att skriva om. Och det är väl inte så kul för er att läsa heller...

I går tog jag i alla fall ett litet tag i trädgården. Det är ju inte mitt största intresse kan jag ju säga. men det är ju fint med lite blommor i alla fall. I höstas blev det inte riktigt så att jag klippte ner allt som skulle klippas. Men nu var det ju hög tid att göra det när det börjar växa upp nytt mitt i det gamla. Gjorde lite grann i går och så skulle jag göra resten idag....Men idag fanns ingen ork över huvud taget. Var till Valbo en sväng på förmiddagen. Behövde några nya t-shirts då de jag har börjar bli väldigt solkiga och fula. Sen när jag kom hem kraschade jag i soffan med en tidning och där somnade jag.  Sen var det väldigt svårt att vakna. Och helt plötsligt var klockan för mycket för att gå ut i trädgården... Men det står väl kvar till en annan dag. Tror ju inte att det kommer nån räddande ängel och gör det åt mig.

I morgon är det sista april. Jag ska jobba, men jag tror att det blir ganska lugnt på jobbet. Skönt!

Sen blir det nog lite grillning på kvällen. Dottern är inte så förtjust i majbrasor och fyrverkerier så vi blir nog hemma och myser i stället. Det gör inte mig så mycket eftersom jag trivs ganska bra hemma.

Och nu läser jag dessutom en bok som gör att jag inte är så sugen på att titta på majbrasor. Glasklart av Karin Wahlberg. Den verkar jättebra, men i början gör de ett makabert fynd i just en majbrasa.....


Kramis!

Av Marie - 17 april 2012 20:13

Usch vad sällan jag uppdaterar här nuförtiden.... Men jag har helt enkelt ingen ork alls... jobbar, sen hem och se till att alla måsten blir gjorda sen är orken slut och jag kraschar i soffan. Känns sådär. Men jag får väl hoppas att det går över.

Sitter just nu framför tv:n och tittar på hockey. Jag är egentligen inte så jätteintresserad..MEN nu är det ju BRYNÄS i final så det måste man ju bara se.

Är också  jättesugen på att köpa mig en ny mobil. Den jag är intresserad av nu är Samsung Galaxy S2. Tycker det verkar vara en bra telefon. Och just nu är jag mest bara irriterad på min nuvarande telefon så det kanske är dags.


I dag har dottern börjat sälja majblommor. Hon och två kompisar har varit ute hela eftermiddagen och de har lyckats sälja rätt bra.


Jaaaaaa!!!!! Nu gjorde Brynäs mål!!!!!! 1-1. Måste fortsätta titta nu!


Kramis!

Av Marie - 8 april 2012 09:31

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Lite svårt att komma ihåg det har jag.

Påsken hittills har varit väldigt lugn. I fredags sov jag i stort sett hela dagen. Var nog välbehövligt.

I går var det också lugnt. Tog en liten promenad på eftermiddagen. Sen var mamma och pappa hit på lite påskmat. Vi åt nog allihopa så att vi höll på att spricka. Sen var det soffläge framför  tv:n hela kvällen.

Solen skiner och det ser helt underbart ut ute idag. Borde nog passa på att gå ut och göra lite vår i trädgården. Dottern ville prova kaninhindren som vi fick för ett tag sedan. Vi får väl se om kaninen är nå hoppvillig.

Otroligt skönt är det i alla fall med några dagars extra ledighet. Det var välbehövligt nu. Men på tisdag jobbar jag som vanligt igen.

Har inte så mycket att skriva om nu så det blir ett kort inlägg.

Glad fortsättning på påsken till er alla!

Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards