Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Marie - 20 maj 2011 21:00

Dagens kvällsmat blev grillad kycklingfilé med potatisgratäng. Smakade riktigt bra. Gjorde ju min gratäng med mjölk i stället för grädde. Definitivt inte lika gott men det funkar.

Härligt väder har det varit idag om man bortser från isvindarna som kom ibland. Det har varit friluftsdag på jobbet. De äldre barnen har varit ute och cyklat och med de yngre barnen gjorde vi en poängjakt. De fick olika uppdrag att lösa i grupp och klarade man sitt uppdrag fick man poäng. En av dagens roligaste lösningar tyckte jag var: Hämta en sak som börjar på var och en av bokstäverna i ordet svamp. På s blev det en sten, v en vante, m en maskros, p en pinne. Ja men a då frågade jag varpå ett av barnen höll fram en hopknölad läskburk. Okej..sa jag..hur tänkte ni här?? Apelsindricka får jag till svar   . Självklart!! Det var ju en zingo-burk!! De är kreativa de små liven i alla fall. Härligt!!!!!


Efter jobbet hämtade jag dottern på fritids och sen var vi tvungna att åka och handla. Inte favoritsysselsättningen på en fredag eftermiddag, men ibland måste man. Det gick i och för sig ganska bra. Passade också på att handla ingredienser till maten jag ska bjuda på i morgon när mamma, pappa, storebror, svägerska och brorson kommer och ska fira min födelsedag. Om nu inte jorden har gått under då    Tror inte så mycket på det jag.. men man vet ju aldrig.

Ha en bra fredagkväll nu alla!

Kramis!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards