Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Marie - 15 maj 2011 16:35

I dag blev det en bakdag här hemma. Vädret var ju inte så kul så det gjorde ingenting att jag stannade inne. Fyller ju år nästa helg så det är lika bra att börja förbereda lite nu.

Tänkte lite fel när jag gjorde bullarna så de blev väääldigt stora. Men jag hoppas de är goda i alla fall.


  De ser inte så himla stora ut på bilden.. men det blev 30 stycken på en halvliter..

Sen provade jag nåt nytt också. Såg ett recept i arbetarbladet häromdagen på prästfruns kolakakor. Det lät så himla gott så jag var tvungen att prova. Man skulle koka egen kolasås. Och enligt receptet skulle den koka på svag värme ca en timme. Jag hade nog FÖR svag värme för det tog två timmar innan den var tjock som en kräm. Och då hade jag ändå höjt värmen lite grann. Men goda blev de i alla fall.


  Sen kom jag helt plötsligt på att jag hade satt igång en tvättmaskin på morgonen så det var ju bara att gå ner i källaren och hänga den tvätten då.

Ja inte är det svårt att sysselsätta sig en dag som denna inte...

Sen har jag idag också börjat läsa Patrik Sjöbergs bok. Den är hittills väldigt bra och jag får en helt annan bild av honom än vad jag haft tidigare.


Kramis!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards