Alla inlägg under november 2012

Av Marie - 12 november 2012 20:26

För en vecka sen kom hon till världen :-) Vår efterlängtade andra dotter. Vi kom till BB 6.30 på morgonen. Då fick jag byta om till en sån där vacker sjukhusskjorta. Sen sattes det kateter på mig och så dropp. Fick veta att det troligtvis inte skulle bli nåt snitt före lunch...Det blev en lååång väntan. Strax före 14 blev jag till slut hämtad o körd till operation. Mycket folk var det där. Fick ryggmärgsbedövning. I samband med det fick jag ett rejält blodtrycksfall..Det var riktigt otäckt. Men de var snabba att ge mig höjande medicin. Klockan 14.51 kom hon så till världen. 52 cm lång och 3890 g tung. Mycket mörkt hår har hon o runda goa kinder :-) Sen fick jag ligga på uppvaket ca 2 timmar innan jag till slut fick komma tillbaka till BB. Allt gick bra och vi fick åka hem på fredagen.

Kramis

Av Marie - 1 november 2012 11:41

Sitter nu på sos-kiosken o har moffat i mig korv och pommes. Nu då? Har varit på provtagning på Gävle sjukhus. Väntar nu till klockan blir 13. Då är det dags för inskrivning inför kommande kejsarsnitt. När det är klart får jag åka hem o vänta några dagar till innan det är dags på riktigt. Nära nu...Börjar bli riktigt nervös...Men det kommer att gå bra. Kanske ska ta och börja packa väskan när jag kommer hem...Skönt att slippa göra det sen i sista minuten..Man vet ju aldrig..det kan ju sätta igång av sig själv innan, men det hoppas jag att det inte gör.

Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards