Alla inlägg under augusti 2012

Av Marie - 26 augusti 2012 20:53

Då var det söndag igen då. Veckorna springer iväg och just nu tycker jag att det är skönt. Vill att det ska bli november nu! Kan ju hoppas att alla extra krämpor försvinner då, halsbränna, sendrag o ichias bla....Tycker liksom att det räcker med det vanliga som hör ihop med reumatismen.
Nog gnällt nu. I övrigt är det rätt bra. Sambon har varit sjuk i veckan så då har jag sovit i källaren. Jag sover riktigt skönt där. Svalt och tyst är det. I går sov jag ända till 8.30 Härligt!!!
Nu ska jag försöka få dottern i säng.
Kramis!

Av Marie - 19 augusti 2012 09:45

Dagarna går nu så fort och det är sällan jag hinner med att uppdatera nånting här. Nu är jag igång ordentligt på jobbet igen. I morgon börjar ju dessutom alla barn så då blir det full fart igen.

Förra veckan var lite speciell. På måndagen hade vi studiedag med hela skolan. Vi planerade på förmiddagen och så hade vi hjärt-och lungräddning på eftermiddagen. Det är otroligt nyttigt och nånting man bör uppdatera ofta. jag har inget minne av att vi nån gång haft det på jobbet och då har jag ändå jobbat där i 15 år. Skrämmande!!!

Sen jobbade jag i barngrupp på tisdagen, onsdagen tillbringades på Söderskolan med en heldag kring 1-1 datorer. Föreläsning hela förmiddagen och sen var det workshops på eftermiddagen. Man fick gå på tre workshops. Jag valde geocaching, twitter och dropbox. Geocaching har vi ju provat lite hemma och tyckt varit kul, men den här gången blev det nåt fel på våran gps så det visade helt andra koordinater än vad vi hade knappat in. Sen var väl inte intresset jättestort i den grupp jag var så vi hittade ingen cache. Vi hade också väldigt kort tid på oss och det var synd.

Torsdagen hade jag planering med min kollega i förskoleklassen. Vi försökte få nån form av ordning på vad som ska hända första veckorna i skolan. Sen hade jag en dag i barngrupp igen på fredagen.

Har nu också börjat fundera på hur länge jag ska jobba. Nu lutar det åt att jag jobbar fram till höstlovet om jag orkar. Det är naturligast att bryta där tycker jag. Det känns lite tråkigt att jag precis kommer att hinna lära känna barnen och få lite struktur i gruppen innan jag slutar. Hoppas det kommer en bra vikarie efter mig!!


I går var vi på jubileumskonsert i Göransson Arena. Sandviken fyller ju 150 år i år och det har firats på flera olika sätt hittills under året. I går var det dags för höjdaren. Tomas Ledin!!!! Mycket folk var det och supervarmt. Men en otroligt bra konsert. Jag stod hela konserten och det känns i fötterna idag kan jag lova.

När vi efter konserten kom till bilen, som jag hade parkerat på en liten gata där en kompis bor, hade någon idiot roat sig med att förstöra mitt ena torkarblad. Det var helt vikt på mitten. Tur att det "bara" var torkarbladet i och för sig och inte hela torkararmen också...Men det är ju så himla onödigt.. nu måste jag ut och hitta ett nytt torkarblad idag.


Kramis!

Av Marie - 9 augusti 2012 08:04

Det känns som att det är vi just nu. I helgen var vi till Leksand för att dottern skulle tävla i friidrott i två dagar. 7 grenar var hon anmäld till. På lördag morgon värmde tjejerna upp inför första grenen som var längdhopp. De mätte upp ansatsen o skulle göra inhopp innan själva tävlingen började. Dottern tog sats och gjorde ett bra hopp. Efter hoppet kom hon gråtandes o hoppandes på ett ben till mig o skrek att det gjorde så ont i benet. Vi lade ner henne på backen o försökte lugna henne. Efter en kort stund kom en sjukvårdare och pratade med henne. Jon konstaterade att det troligtvis var en muskelbristning. Det blev hårt lindat, högläge o tävlingsförbud resten av helgen. Surt!! På söndagen var hon ändå med och kastade nerfboll. Stillastående. Skönt för henne att få göra nånting.
På söndag morgon började dessutom jag få ont i ena axeln. Det blev värre o värre under dagen. Jag kunde till slut inte lyfta armén. Det blev en vaken natt där jag traskade runt o grät av smärta. Skulle ju dessutom börja jobba på måndagen. Insåg till slut efter att ha fått hjälp att klä på mig att det var omöjligt. Fick en tid hos läkare där de konstaterade att det handlade om en sena som heter supraspinatus. Fick tid hos sjukgymnast o dit ska jag nu. Sen ska jag jobba för jag är bättre i armen nu.
Kramis !

Av Marie - 1 augusti 2012 20:21

Jag läser ju nuförtiden mest kriminalromaner, men ibland kan det vara bra att bryta av med något annat. För ett tag sen fick jag med må bra-tidningen boken Systerskap av Katerina Janouch. Den är del två i en serie böcker om barnmorskan Cecilia Lund. Tyckte den var bra så därför beställde jag tre till böcker i samma serie. Det har kommit ytterligare en, men den fanns inte i pocket ännu så den väntar jag med. Jag tycker att böckerna är bra. Väldigt lättlästa och jag hade svårt att lägga dem ifrån mig. Jag vill absolut läsa femte delen också :-)
Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards