Alla inlägg under oktober 2013

Av Marie - 27 oktober 2013 08:52

Så var klockan omställd till vintertid. Helt onödigt att hålla på och ställa om klockan två gånger per år tycker jag.
I går var jag på synundersökning. Nu var dagen här då det var dags för mig att beställa progressiva glas...Sen såg optikern en förändring som skulle kunna utvecklas till starr i ena ögat. Det kändes ju inte sådär jättekul. Men det är väl bara att hoppas att det inte blir nåt mer av det.
Har kommit på att måndag till onsdag fixar jag det här med att sköta mat och motion. Sen händer nåt på torsdagen och det håller sen i sig över helgen. Måste komma på nåt som gör att jag inte spårar ur på torsdagen.
Men idag blir det iaf en promenad när dottern tränar tennis.
Kramis

Av Marie - 13 oktober 2013 17:58

Den här helgen har verkligen bjudit på underbart höstväder.Blå himmel, sol och klar luft :-) Det gillar jag.
I går blev det en promenad på fem kilometer. Tyckte att det var segt..men jag tog mig runt.
Sen var vi ute på gården en stund.
I dag tillbringade jag förmiddagen i kyrkan. Kören skulle sjunga på gudstjänst.
Sen var jag och tittade på när äldsta dottern spelade bandy. Det var en skolturnering i samband med World Cup. De spelade match om tredje pris. Men de förlorade tyvärr.
Nu blir det soffmys resten av kvällen.
Kramis

Av Marie - 6 oktober 2013 14:59

Igår kväll (sent) kom äldsta dottern och sa atthon hittat nåt kryp i sitt hår. Vid närmare koll kom vi fram till att det var löss. Hon har haft en del klåda i hårbotten ett tag och vi har kollat men inte sett nåt. Förrän igår kväll.. Hastade iväg till Statoil kl 23.15 för att se om de hade lusmedel. Tack och lov fanns det och efter lite krångel eftersom de inte hittade nåt pris på det så kunde jag åka hem och kladda i det i håret på henne. Sen skulle det sitta i minst 8 timmar så hon fick sova med det i. I morse fick hon tvätta ur det ur håret och så luskammade vi. Tvättmaskinen går för runt här idag... Hoppas nu att de där vidriga djuren är borta och att vi slipper dem hädanefter.
Blev en promenad på 50 min för mig idag. Skönt!! Har misskött mitt ätande den senaste veckan men nu får det bli nya tag.
Kramis

Av Marie - 1 oktober 2013 06:59

Nu har det gått en månad sen jag skrev sist. Oktober är här och idag är det frost. Var faktiskt nyss ut och satte i kupevärmaren i min bil. Förhoppningsvis är isen borta till jag ska åka till jobbet.
Kampen mot kilona rullar på trots att jag fick lägga ner 5:2. Den här veckan hade jag gått ner 0.8 kg. Jättenöjd med tanke på att jag inte har skött mig med mat och motion. Totalt har jag nu tappat 5.5 kg. En liten bit på väg iaf :-)
Fortsätter dricka aloe vera varje morgon. Det smakar urrrk men det känns bra!
Dags att göra mig klar för jobb nu då.
Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards