Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 30 juni 2011 21:24

Så kom då semestern till slut   Ska bli så skönt att vara ledig i 5 veckor nu. Åkte från jobbet strax efter lunch. Hem och så skulle jag börja packa. Plockade fram en del och sen la jag ikull mig på sängen några minuter...och vad hände då... jo men självklart somnade jag av en stund. Skönt var det. Sen var det bara att fortsätta med packandet. Tror jag fick ihop allt till slut. Katten är uthyrd till mamma och pappa. Får se hur det går för dem att ha henne i sele och koppel..är ju inte riktigt van vid det. Sen fick vi lämna över ansvar på kanin och intagning av post till snälla grannfrun   Blir nog så bra så!!

Har försökt natta E nu, men det var så varmt i hennes rum så jag blir imponerad om hon lyckas somna där.. Vi ska ju upp okristligt tidigt i morgon bitti så vi kommer iväg och hinner göra Kolmården.

Längtar just nu mest efter hotellfrukosten på lördag morgon   Gott brukar ju det vara.

Får väl se om jag får iväg nåt blogginlägg under veckan vi är borta eller om jag helt enkelt tar semester från det också. Det återstår att se.

Nu ska jag faktiskt snart hoppa i säng så jag kommer upp i morgon bitti. Och hoppas att jag inte drömmer massa konstiga drömmar om Tradera igen. Ska i alla fall inte buda på någon sommarstuga


Kramis!

Av Marie - 28 juni 2011 19:26

Har bara två dagar kvar att jobba nu. Sen är det semester i 5 veckor   Men jag måste ta mig upp tidigt de här två dagarna. Börjar 6.30 både onsdag och torsdag. Och sen ska vi ju åka kl. 6 på fredag morgon så det blir till att stiga upp tidigt då också. Men på lördag behöver vi inte kliva upp så tidigt. Då måste vi bara hinna med hotellfrukosten innan den stänger. Och så ska vi ju till Ljungsbro och handla lite på Cloetta   innan vi fortsätter mot Karlskrona.

I dag blev det en tur till min reumatologläkare för kontroll och diskussion kring mina mediciner. Kortisonet skulle vi ta bort på en gång   HURRA!!!! Men den andra medicinen skulle jag fortsätta med tills vidare. Fortsätter det att inte bli nån förbättring skulle vi diskutera det vidare sedan. Men viktigast just nu var att bli av med kortisonet.

Nu ska jag mysa med E framför tv:n och allsången kanske det blir. Undrar om vi ska mumsa lite glass också kanske. Passa på när U är i replokalen   


Kramis!

Av Marie - 26 juni 2011 19:27

I morgon börjar den riktiga nedräkningen.. 4 arbetsdagar kvar till semestern!!!!!

Skönt! Tidigt på fredag morgon åker vi mot Kolmården.

I dag har det varit en rätt lugn dag. Vaknade tyvärr redan klockan 6 i morse. Och det är ju inte så himla kul när man faktiskt skulle kunna få sova. Har sovit dåligt hela natten så totalt blev det kanske 4 timmars sömn...

Var till Valbo med E idag. Skulle köpa en sele och ett koppel till katten. Hon är ju utekatt, men när vi är på semester så ska hon vara i stugan med mamma och pappa och då vet vi inte om vi vågar ha henne lös där. Men ute kan hon ju få vara om hon har sele och ett långt koppel. Hoppas det funkar.

Efter Valbo fick jag sån fruktansvärd huvudvärk så jag la mig på soffan och blundade en stund. Det var rätt skönt faktiskt.

Har inte så mycket att skriva om idag så det blir bara ett kort inlägg. Nu måste jag ut och ge kaninen lite mat och så se om katten vill komma in och äta lite.


Kramis!


Av Marie - 25 juni 2011 17:29

Ja det blev det för oss i år. Skönt tycker jag. Gick upp ganska tidigt igår (som vanligt) Började med att baka en kladdkaka. Sen blev det frukostdags. Efter det drog jag igång och gjorde köttbullar som jag inte hade hunnit göra tidigare. Började också packa lite eftersom vi skulle ut till stugan och sova där.

När lunchen började närma sig tvättade och kokade vi potatis och så åt vi lite lätt midsommarlunch ute på verandan. Sedan packade vi ihop och åkte iväg. Blåste ganska rejält därute. Men det var ändå skönt på nåt sätt.

Vi tog det lugnt. E fiskade lite grann, men det nappade dåligt.

Vi grillade fläskytterfilé, majskolv och potatis. Ganska gott blev det. Sen blev det till att spela lite kubb. E och jag mot U. Vi förlorade båda gångerna   

Blev lite andra spel inomhus. Tv gick inte så bra att titta på. Pappa har köpt en parabol ut dit och den var så fruktansvärt känslig så det var mest ingen mottagning alls.. hoppas det går att fixa till. Kom väl i säng rätt sent.

I dag på morgonen vaknade jag vid 7.30 och strax efter vaknade E. Vi låg och läste till klockan var 9, sen tyckte vi det var dags att väcka U med lite sång. Han fyller ju nämligen år idag. Vi hade köpt en mumin-kaffemugg åt honom. Han fick fyra såna förut, men har lyckats ha sönder en. Så då tyckte vi att det var en bra present.

Sen blev det frukost och disk och hopplock. E fiskade lite till och fick fyra småfiskar av typ mört och löja.. Sen åkte vi hem igen.

Här hemma har vi bara slappat efter lunch. Blev till att fika kladdkakan idag eftersom vi åt så mycket annat igår.

Nu ska vi väl snart fixa till lite hemmagjorda hamburgare. Gott! Sen blir det nog sommarkrysset på tv ikväll.


Kramis!

Av Marie - 23 juni 2011 20:13

Till Stollgången åkte vi idag med barnen på fritids. Otroligt häftig upplevelse. Det är en gammal nedlagd gruva där man kan få gå på guidad tur. Kallt var det! På vissa ställen låg det snö och is... Vi fick även möjlighet att se norra Europas vackraste uppsikt!!! Och det var verkligen mäktigt. När man hade gått igenom gruvan fick man välja på att gå tillbaka samma väg vi kom eller ta trappan upp på berget. Jag, en kollega och 6 barn tog trappen..över 200 trappsteg. Kändes i rumpan kan jag lova   . Sedan var det en ganska lång promenad längs en stig nerför berget innan vi kom till bussen. Det lät på några av barnen som att de trodde vi hade gått vilse ett tag. Men så var icke fallet.

Fick åka lite tidigare från jobbet idag. Hämtade E på fritids och så åkte vi på stan en sväng. Sen hem och då slog tröttheten till rejält kan jag lova. U och E gick ner i källaren och spelade playstation och jag la mig på soffan. SOMNADE som en klubbad säl och blev sedan väckt av telefonen. Det var svärfar som ringde och ville önska glad midsommar.

Apropå midsommar så har vi inga speciella planer. Just nu lutar det åt att vi åker till stugan så E får fiska och så var hon sugen på att sova över där så vi får väl se hur det blir..Furuvik ville hon nog inte till eftersom hon fortfarande har ont efter den lilla olyckan förra veckan när hon var där. Så då sparar vi våra biljetter till ett annat tillfälle. Jag tror också att det kan vara rätt skönt att vara bara vi ute i stugan. Om det inte blir alltför tråkigt väder då.

Nästa vecka gör jag sista rycket på jobbet må-to. Sen semester i 5 veckor! Skönt ska det bli. Och planerna för semestern är ju Kolmården, Karlskrona och Gränna första veckan. Sen några dagar på dansbandsveckan i Malung vecka 29 med bästa vännen   


Kramis!

Av Marie - 22 juni 2011 20:29

Ja så har jag låtit hela dagen idag. Är så fruktansvärt allergisk just nu. Har ju kommit på att jag reagerar på tall och på mitt jobb finns det ju några tallar...eller ganska många.. Hinner bara kliva utanför dörren där så täpper näsan igen och jag nyser och nyser.

Har nog även en liten förkylning i kroppen.

I morse cyklade jag iväg med E till fritids. De skulle cykla iväg och fiska idag. 6 barn hade det varit som åkte iväg. 4 killar och 2 tjejer. De hade haft det jättebra.


Kom hem och slappade en liten stund innan det var dags att laga mat. Sedan blev det en tur till ICA för att handla lite till midsommar. Vi har inga planer alls för helgen och det känns väldigt skönt faktiskt. Jag har lite svårt för alla dessa fester som ska vara kring midsommar, nyår, sista april o.s.v Tycker det är ganska skönt att bara vara. Vi hade funderingar på att åka till Furuvik, men jag tror att vi la ner det. Blir om vädret tillåter nog en tur till stugan istället. E vill så gärna fiska. Så vi får se vad det blir. God mat har vi inhandlat i alla fall.


I morgon ska vi på utflykt med jobbet. Vi ska till en nedlagd gruva som kallas för Stollgången. Ska bli riktigt skoj eftersom jag aldrig varit där.


Kramis!

Av Marie - 21 juni 2011 19:51


Har precis upptäckt Smartson testpilot där man kan få möjlighet att testa olika produkter. Just nu har de en kampanj gällande Bob be natural saft, sylt och marmelad. Jag har anmält intresse och tipsar här er andra att gå in och anmäla ert intresse. De söker 3000 testpiloter till detta.

Läs mer på:

http://smartsontestpilot.se/bob-be-natural/bli-testpilot/


Jag har hört talas om andra som har varit med och testat saker för smartson så då tänkte jag att jag också kan ta chansen att anmäla mig. Sen är det ju bara att hålla tummarna och hoppas på tur när de ska välja ut sina testpiloter.


Kramis!


Av Marie - 20 juni 2011 19:09

Ja så har väl vädret varit idag... Varit grymt trött idag på jobbet. Vet egentligen inte varför. Har ju inte gjort nåt särskilt i helgen heller. Mer än att jag läst ut boken Askungar av Kristina Ohlsson. Rekommenderas varmt.

I dag kom jag plötsligt på en tänkbar anledning till att det är så j***a svårt att gå ner i vikt just nu. Äter ju faktiskt kortison. I och för sig en ganska låg dos men när man googlar på det så kan det räcka med en låg dos för att förstöra. Ska ju till läkaren nästa vecka så då hoppas jag att han tar bort kortisonet för mig. Mina problem med viktnedgången började i samband med att jag började äta kortison igen. Ska höra med läkaren om det jag. Men just nu får jag väl tro att det är så då.


Nu har jag bara 7 arbetsdagar kvar innan min semester. Ska bli såååå skönt   

Tjuvstartar ju dessutom på en fredag och sen har jag 5 härliga veckor framför mig. Ska också bli ganska skönt att vi åker bort på en gång. Då kan man liksom inte göra så mycket annat än att varva ner. Hoppas jag i alla fall.

Var iväg med E på friidrottsträning idag. I regnväder... hon var på dåligt humör redan innan och inte blev det så mycket bättre. Hon säger att hon fortfarande har ont sedan hon gjorde illa sig i furuvik och det måste man väl tro på då. Jag tyckte i alla fall att hon kunde vara med lite grann och göra det som gick bra. Hon var i alla fall med i början och det såg ut som att hon tyckte det gick jättebra. Sen gick jag ner och frågade om jag kunde åka eftersom en annan förälder skulle hämta dem..Då ville hon absolut inte vara med mer idag och så började det ju regna igen vilket inte gjorde saken bättre. Så då tog jag henne med mig och åkte hem. Hoppas på mindre ont och bättre väder till på torsdag då nästa träning är.


Kramis!

Skapa flashcards