Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Marie - 14 maj 2011 19:36

I dag hade vi då tid för synundersökning på Smarteyes. Kom dit i god tid för att kolla in olika bågar. Sedan var det dags för synundersökning. Lite läskigt var det när de mätte trycket i ögat. Då kom det små luftpuffar ur en apparat och rätt in i ögat. Sen vanlig undersöknig. Det visade sig att min syn inte var förändrad. Blev ju varnad sist jag köpte glasögon att nästa gång var det nog dags för progressiva. Men det var det inte   . Så då blev det genast ännu billigare. Hittade 2 par bågar som jag kände att jag ville ha och då blev det inkl. tunna glas, reflexbehandling och repskydd 1495 kronor för båda. Mamma som behöver progressiva får betala 2495 för sina och så fick hon köpa ett par till för halva priset. Visst kändes det att bågarna var lite vekare, men med de här priserna så kan man unna sig att byta lite oftare. Ca 10 arbetsdagar skulle vi få vänta. Blir spännande.

Sen var vi till Valbo en sväng på eftermiddagen. Skulle titta på capribyxor åt mig, men det fanns inte i min storlek tyvärr. Tänkte då att jag kan ju faktiskt skicka efter dem på hm då..Ja de beige fanns i min storlek, men med leverans i början på juli.. så då blev det inget av med det för jag vill ju ha dem nu. Får väl försöka hitta några andra då.


I kväll blir det mys framför tv:n.


Kramis

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards