Alla inlägg under maj 2012

Av Marie - 16 maj 2012 14:05

Snart har jag packat färdigt inför körresan till Wien. Ska bli kul att komma iväg några dagar.

Är just nu lite irriterad eftersom jag skrivit ett ganska långt inlägg och så lyckas jag få hela alltihopa att försvinna.....

Typiskt mig!

Väntar nu hem dottern från skolan så vi kan äta mellis och mysa sista timmarna innan jag åker. Vi åker mot Arlanda ikväll, men flyger inte förrän i morgon bitti. De som bokade resan tyckte att vi skulle göra så.

Det ska bli spännande. Har aldrig varit i Wien. Vi brukar ju försöka lägga våra körresor till platser vi kanske inte skulle åka till annars. På det viset har jag fått se Dublin, Köln, Budapest och Island hittills. Och nu snart Wien. Längtar faktiskt!

Nu kom hon hem så nu loggar jag ut och myser i stället.


Kramis!

Av Marie - 6 maj 2012 15:04

Ja just nu ser det ut som att jag varit i kattslagsmål...Armarna är alldeles rivna...men jag har "bara" klippt ur hallonhäcken..bättre sent än aldrig.

Allt i vår trädgård är sent i år. Orken och lusten har inte riktigt funnits där. Så man får ta lite i taget.

Annars har helgen rusat på som vanligt. I fredags kväll hämtade jag 18 kilo köttfärs som jag köpt av en lokal bonde. Så det var bara till att paketera och frysa in den på en gång. God var den!

I går bakade jag rågsiktskakor på en liter. Goda blev dem också. Sen var jag ner på stan en snabbis. Behövde ett par jeans till vi åker till Wien med kören om en och en halv vecka. Hittade ett par jeanstights, inte så ljusa som jag tänkt mig men det får gå ändå. Det bästa av allt var att KappAhl hade 25% rabatt på alla byxor så de gick inte på mer än 149 kronor. Bra det tycker jag.

Sen hade sambon spelning med sitt band på kvällen så då var jag och dottern ensamma. Vi lyxade till det och köpte massor med godis på Hemmakväll och så köpte vi mat på McDonalds. Sen myste vi framför tv:n hela kvällen.

I natt har jag sovit som en kratta. Undrar om det berodde på den otroligt starka fullmånen. Jag var vaken mellan 2 och 5 och sen sov jag "ända" till 7.....Så det blev totalt 4 timmars sömn uppdelat på två pass för mig i natt...Känns sådär just nu. Skulle ha bakat bullar idag men jag orkar inte. Vi får väl se om jag hittar nån ork nånstans annars får det bli en annan dag.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards