Alla inlägg under september 2012

Av Marie - 15 september 2012 18:01

Japp så är det lördag igen då. Sover fortfarande i källaren. I natt har jag sovit dåligt pga all värk överallt i kroppen. Svårt att hitta nån skön sovställning då. Vaknat säkert 5 gånger i natt och kollat klockan. Lyckades ändå ligga kvar till klockan var runt 8. Vet inte hur jag ska bli av med denna värk heller. Det är som ichias-värk som strålar ut i höger ben. Den är värst.. känner av den hela tiden. Förhoppningsvis blir det bättre när allt är klart. Så jag får väl stå ut ca 1 1/2 månad till.. men det känns lååååångt nu...

Tycker själv att jag börjar bli väldigt stor och det är jobbigt. Men jag vet ju att det kommer nåt gott ut av det så jag får väl bara ta och kämpa mig igenom den här sista tiden helt enkelt.


I dag har mina tankar varit lite överallt. För exakt fem år sedan lämnade min farbror jordelivet alldeles för tidigt. Han hann inte ens fylla 45 år. Så jag har varit till kyrkogården och tänt ett ljus hos honom idag. Jag vet att han finns med någonstans och håller ett vakande öga över oss som är kvar här. Det känner jag! Hoppas bara att ljuset fortfarande brinner nu mot kvällen när det börjar bli lite mörkare. Det var ju dagsljus när jag var där och tände det.


Snart väntar lördagsmiddag i form av potatisgratäng och grillad kyckling. Det gäller att passa på att grilla när vi har någon fin kväll så här på höstkanten. I dag har det ju varit fantastiskt väder här. Soligt och varmt.

Förra helgen var jag på jakt efter en jacka som jag kunde få plats i, men hittade ingen häromkring. Det slutade med att jag skickade efter en från Bonprix. I torsdags kom den. Och visst fick jag plats i den. Samtidigt som jag blev stor som ett hus när jag satte på mig den.. Men men nu har jag i alla fall en jacka som jag kan ha. Det var dessutom en med löstagbar fleece inuti så den funkar både varmare och kallare dagar.


Kramis!

Av Marie - 7 september 2012 08:19

Nu känns det som att hösten är här. I går var det så kallt så jag önskade att jag haft långkalsonger när vi var i skogen med barnen på jobbet. Och inte har jag någon jacka som jag kan ha längre heller....Måste ut i helgen och kolla. jag har jackor som jag fortfarande får igen, men de är tunna och sätter jag en fleece under så är det kört.... Tycker det känns jobbigt att behöva köpa en ny jacka för en kort period bara. Men det är väl bara att gilla läget antar jag. Funderar på att åka ner på en klädloppis i helgen och kika om det finns några stora jackor där till ett bra pris.

I går kväll var det avslutning på Gästrikecupen i friidrott. Dottern låg efter tre omgångar på en tredje plats totalt, efter fyra omgångar halkade hon ner till en fjärde plats. Men det var tätt tätt mellan trean och femman så allt kunde hända. I går skulle de som avslutning springa 200 meter, vilket är en distans som hon gillar och har gjort bra resultat på tidigare. I går gick det inte riktigt lika bra så det var många tårar efteråt. Vid prisutdelningen visade det sig att de sex första i varje åldersgrupp skulle få pris. Och dottern hade lyckats ta en femte plats så då var lyckan stor. Tänk att en liten plakett kan vara värd så mycket i en 10-årings ögon. Härligt!!!! För henne kändes det just då viktigast att få ett pris, det hade nog i princip kunnat vara vad som helst så var hon nöjd.


Ikväll blir det kräftskiva med ett gäng vänner. Det ska bli trevligt trots att jag inte äter kräftor. Men vi har gjort en köttfärspaj som jag ska mumsa på. Sen skulle vi stå för efterrätten. Jag tycker ju att sånt är jättekul. Nu har jag provat något nytt. Sockerkaka med chokladganache och vispad grädde á la Pluras kök. Vi får väl se vad det blir. Sockerkakan sjönk nämligen ihop lite när jag tagit ut den ur ugnen.  Har dock gjort min specialare, kladdkaka, som reservlösning.

Men nu väntar först ett stängningsskift på jobbet. Sen har jag bara 7 veckor kvar att jobba. I går hade också annonsen på mitt vikariat kommit ut. Hoppas på BRA sökande på tjänsten.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards