Alla inlägg under september 2011

Av Marie - 27 september 2011 21:59

Blir mer och mer sällan jag bloggar nu känns det som. Tiden räcker inte till, och inte orken heller för den delen.

Men det får bli nåt inlägg då och då.

Min följetong foten fortsätter.... var ju iväg i onsdags och blev plågad. Sen har jag haft mer eller mindre ont hela tiden. Men idag har jag gått med nån konstig känsla i kroppen och när jag väl kom på vad det var så kändes det helt underbart. Min fot har nämligen knappt värkt nånting idag. Underbart!!!!!!!!

Tog mig i kragen och gick till viktväktarna idag också. Har ju inte varit dit på några veckor nu. Och jag var till och med på väg att säga upp mitt månadsmedlemskap där i helgen. Men, men nu gick jag ju alltså dit och idag fick jag jubla när jag ställde mig på vågen. -1,4 kilo!!!! Känns helt underbart. Även om det är lite kvar till där jag var innan jag började lägga på mig igen så känns det som att det är på väg åt rätt håll. Nu gäller det bara att hålla i det här och köra på.


Men det ska nog funka hoppas jag. Nu ska jag försöka ta mig i säng. Börjar tidigt i morgon och sen ska jag tillsammans med ledningsgruppen åka på pedagogisk revision. Vad det är har jag inte riktigt koll på mer än att vi ska träffa skolchefen och gå igenom resultaten i vår kvalitetsredovisning. Hoppas det går bra.


Kramis!

Av Marie - 22 september 2011 17:58

Förra veckan var jag ju till en naprapat och visade upp min onda fot och då tyckte hon att jag skull ha en tid hos en kollega till henne som var duktig på fötter. Den tiden var i går. Han började med att kolla min balans och den är ju som sagt usel när jag står på höger fot och det såg han ju. Kände lite på ryggen och sa att jag var stel i bröstryggen (ja ja jag vet). Och den onda foten kunde också hänga ihop med det. Han klämde och vred på foten och jag skrek.... Fick höra att foten var som en betongklump och att det inte fanns nån rörlighet alls. Han knäckte i tårna och bråkade ännu mer med foten. Det var i alla fall ingen inflammation för foten var iskall. Blir det inte bättre nu när han har försökt lösa upp allt i foten så kunde inte han göra nåt mer. Så vi får väl se. Har legat vaken några timmar i natt med värk och till och från idag har det också gjort ont. Men vi får väl se om det blir bättre. Kan ju alltid hoppas..

I går fick vi dessutom hem vår nya bil. Längtar till jag får åka i den och kanske eventuellt också köra den nån gång   .

Sen har vi ju haft en grävskopa ståendes på gården i två veckor eftersom vi ska gräva upp och fixa till vår uppfart. Men någon grävmaskinist har inte synts till. Men så idag hade de varit här och grävt så just nu får jag ställa min bil på trottoaren. Hoppas de blir snabbt klar med det här nu och att det blir bra.


Kramis!

Av Marie - 18 september 2011 17:25

Har märkt att fler och fler börjar gå stavgång igen. Så då var det väl lika bra att jag dammade av mina gamla stavar också. Sagt och gjort. Klädde på mig underställ och grejer och gav mig ut på promenad. Var ju bara några grader i morse. Tyckte jag fick till snitsen riktigt bra. Det var ju första gången jag var ute på en riktig promenad sen jag fick inläggen i skorna. Vänsterfoten kändes jättebra. Tidigare har jag liksom domnat bort i tårna efter en kort stund, men det gjorde jag inte idag. Däremot kände jag att det inte var riktigt bra i högerskon. Tejpar hälarna för att undvika skavsår, men på högerfoten hade jag visst tejpat för högt upp .... Gjorde mer och mer ont ju längre jag gick. Men jag bet ihop och fortsatte. När jag kom hem upptäckte jag att det var ett hål i hälkappan på skon (lyckas ofta med det jag) och på hälen var det en fin liten blåsa alldeles under tejpen....

Hoppas jag kan ha skor på mig på jobbet i morgon. Annars blir det kallt om tårna.

I helgen hade jag tänkt göra höst ute på gården, men jag har inte gjort ett dugg. Skulle klippa ner buskar och greja. Men jag känner i mina händer att det inte skulle vara så bra... Började dessutom med att göra ren ugnen i går och det tog bra på mina redan värkande händer... Hoppas på skapligt väder och bättre händer till nästa helg då..Såna här gånger blir jag så jädra trött på min sjukdom. Blääää!!!

Men men det finns dom som har det värre så jag ska väl inte klaga egentligen... Men ibland måste man få göra det ändå!!!!


Kramis!


 




 

Av Marie - 15 september 2011 07:17

Varför är det så svårt att få tiden att räcka till?? Känner att det blir allt mer sällan som jag sätter mig ner och bloggar. Men men jag gör väl annat i stället då..

I går var jag ju till naprapaten för att se om jag kunde få hjälp med min fot och om problemen satt någon annan stans. Hon kunde inte se något fel i höften på mig. Men det är klart att höften blir trött och rörligheten minskar om det är nåt i foten som inte fungerar. Hun upptäckte att om hon gjorde vissa saker med min fot ( vet inte vad hon gjorde, satte foten på nån grej och tryckte ner så det klickade gång på gång) så ökade rörligheten i höften. Men hon tyckte att jag skulle gå till en kollega till henne som var duktig på fötter. Så där bokades en tid in till nästa vecka. Antar att det blir 600 kronor till då.... känns tufft..... men det måste ju lösa sig. Och nu blev jag verkligen lyssnad på och hon märkte att det var något i min fot som inte var bra. Skönt!!! Det har ju varit några turer kring detta. Och hon förstod min frustration när jag fått höra att det inte är nåt fel trots att jag har så ont så tårarna sprutar emellanåt. ÄNTLIGEN!!!! Nu hoppas jag att det blir lika bra nästa vecka.

Nej, dags att göra sig klar och cykla med dottern till skolan. Har ju lovat att hämta upp hennes fiol och ta hem den. Sen blir det jobb 9.30-17.30


Kramis!

Av Marie - 11 september 2011 18:51

Och nu kom negativa Stina fram igen.... Men jag tycker ju att helgerna går alldeles för fort. I och för sig går veckorna väldigt fort också så man ska väl inte klaga.

Börjar mer och mer fundera på om det onda i min fot har sitt ursprung på någon annan plats i kroppen. Får väl se på onsdag när jag ska till naprapaten. Hoppas jag kan få den hjälp jag behöver.

I dag har jag varit grymt trött för sover jag dåligt i vanliga fall så är det ännu värre när det är fullmåne. Så i natt fick jag nog totalt ihop 4 timmars sömn...

Blev en tur till valbo i dag på eftermiddagen. Känns ju sådär att åka dit när man är luspank.. men men.. det blev en sväng ändå. E fick köpa sig ett par hårband som ALLA andra har. De kostade egentligen 24,90 så hon skulle få köpa ett, men när vi skulle betala visade det sig att de kostade 10 kronor så då fick hon köpa två stycken. Får väl se om hon kommer att använda dem.

I dag har jag även byggt lite med mina photopearls. Det är så skoj, men jag har inte riktigt lärt mig hur jag ska få bästa möjliga kvalité på bilderna. Men det kommer väl hoppas jag.

I morgon ska E äntligen få börja på teater på Kulturskolan. Det började egentligen förra veckan men då var ju hon sjuk så nu längtar hon verkligen till i morgon. Det värsta är ju att jag jobbar till 16.30 så mormor får ställa upp och skjutsa henne dit i morgon då. Men det var ju bra att det kunde lösa sig så.

Nu laddar vi för tv-kväll. Ikväll var det ju många program som jag ville se samtidigt så det blir lite körigt. På 1:an är det Moreaus med mera, på 3:an True Talent, 4:an kör Idol och 5:an startar sommarkampen.. Det blir till att titta på 5:an och spela in 4:an. Sen får man se de andra på nätet eller kolla in repriserna.


Kramis!

Av Marie - 8 september 2011 19:07

I dag var det fotografering på jobbet. Åh vad jag är glad att jag inte jobbar som skolfotograf... Kan inte vara lätt. Började med att redan när vi skulle fota oss var det 10 min försenat. Och sen skulle denna stackars relativt nya fotograf få 24 stycken 6-åringar att stå som hon ville   Ingen lätt uppgift kan jag lova... Blev nog bra många gruppfoton innan hon fick till ett som hon var skapligt nöjd med. Därefter skulle det vara porträttbilder på var och en. Och alla som vet hur en 6-åring fungerar kan ju bara tänka sig hur det var med 24 stycken med brallorna fulla med myror   Liiiite svettigt. Till slut låg en stor del av barngruppen på golvet och krälade... När klockan var så pass mycket att det skulle vara dags för nästa grupp hade vi hunnit med tre eller fyra porträttbilder. Så det blev en rejäl försening. Och till råga på allt så krånglade det med kameran också. Men bilderna blev i alla fall bra till slut.

Slutade jobba 16.00 och åkte då hem. Hoppas att E är frisk nu så hon kan gå i skolan i morgon. Hon har varit feberfri i två dagar så det borde vara lugnt. Men vi bestämmer ingenting förrän i morgon bitti. Nu laddar jag för kvällens tv. Antar att det blir Robinson för vår del och så får vi se om jag står ut med att titta på det då..


Kramis!

Av Marie - 5 september 2011 18:06

I bland får jag såna dagar som jag har döpt till "uschiga". Har inget bättre ord för det. Det behövs då bara en liten grej som blir fel och sen rinner tårarna hela dagen utan att jag kan förklara varför. I dag är en sån dag. Det började i morse med att dottern var lite krasslig, men trodde att hon skulle kunna gå till skolan. Jag började jobba 7 så jag sa att det vore bra om jag åtminstone kunde få åka och ta den tiden då och över frukost. Sen blev det lite krångel med vikariefixandet och det var antagligen det som körde i gång det hela. Och jag blir så irriterad på detta. Det går liksom inte att stoppa när det väl har börjat. Så dottern har snorat pga förkylning och jag har snorat av annan orsak. Så i morgon kommer jag nog att se ut som att jag har gått x antal ronder i boxningsringen   


Ja ja nog om detta. I går bokade jag en tid hos en naprapat så får vi se om den kan hjälpa mig med min värk. Har ju börjat fundera om den egentliga orsaken sitter nån annanstans än i foten. Fick då en tid den 20/9. Lång väntan.... men i dag så ringde de och ville boka om den tiden och då fick jag tid nästa vecka den 14/9. Hur bra som helst!! Det värsta är att det kostar 600 kronor. Men jag gör i princip vad som helst snart för att få hjälp. Undrar hur mycket pengar jag har lagt ut på detta nu?? Det vågar jag inte räkna ut.


Nu känner jag att jag snart måste få göra något roligt. Behöver det!! Har ju bokat stuga i Ullared, men det är ju inte förrän i december. Vill ju göra nåt snart.


Kramis!!

Av Marie - 3 september 2011 19:00

Vaknade alldeles för tidigt i dag igen. Och när jag kom upp satt dottern och tittade på tv redan. Så hon hade också vaknat alldeles för tidigt idag.

Var ute på gården och grejade på förmiddagen. Nästa vecka eller veckan därpå kommer det nämligen en grävare hit och ska gräva upp och fixa till våran uppfart. Och då är det ju lite som vi måste få undan och fixa till innan. Så det har vi gjort idag. Det är en del kvar att göra fortfarande men det tar vi i morgon.

Sen var dottern och jag på bio. Vi såg Smurfarna. Hon ville inte se den i 3D eftersom hon tycker att det är så jobbigt med de glasögonen. Och det tycker jag också så jag var bara glad för det. Den var väl sådär.. hade sina ljusa stunder.

Sen hem och då var U i full gång med att fixa kvällsmaten. Hemgjord pizza blev det i dag. Gott!!

Motion har varit en bristvara för mig den senaste veckan... usch måste bättra mig där. Men jag har ju så fruktansvärt ont i min fot så det blir så jobbigt. Nu har jag börjat fundera om det trots allt inte sitter i foten. För i går kväll satt jag och försökte massera min vad lite grann och då hittade jag en punkt som gjorde ont. Och när jag tryckte på den punkten strålade det ut i foten och precis på det ställe där jag har som mest ont. Och det är ju inte alltid där smärtan sitter som problemet är. Vi får väl se om det blir nån rätsida på det här till slut.

Nu ska jag ladda för en slappkväll i soffan...


Kramis!

Skapa flashcards