Alla inlägg under augusti 2013

Av Marie - 21 augusti 2013 19:08

Glömde ju rapportera resultatet igår. Hade ju hoppats på att nå mitt första delmål, men det gjorde jag inte. Vågen visade exakt samma vikt som förra veckan :-(
Men det är bara att bita ihop och köra vidare. Hoppas på bättre resultat nästa vecka.
Snart är andra fastedagen över för den här veckan :-) Första dagen går oftast jättebra, men andra dagen är väldigt jobbig. Funderar därför om det känns bättre om jag delar upp dem och inte kör två dagar i rad. Tål att tänkas på.
Jobbet rullar på. Jag är väldigt trött när jag kommer hem. Och lite jobbigt är det att inte hinna träffa lillskruttan så mycket. Och ännu mindre de dagar jag motionerar. Får ta igen det på helgerna.
I morgon ska jag för första gången på mammografi. Lite nervöst..men det går nog bra. Tråkigt bara att behöva åka hemifrån tidigt fast jag har "sovmorgon" Börjar inte jobba förrän 9.30, men jag ska vara på Gävle sjukhus kl.8
Ja ja
Kramis

Av Marie - 14 augusti 2013 19:50

Har nu kört 5:2-metoden i tre veckor. Veckans resultat blev -0.4 kg. Blev lite besviken först men när jag tänkte efter så har jag ju gått ner i snitt 0.9 kg/vecka. Det är ju jättebra!
Nu har jag kört veckans två fastedagar. Idag har det varit grymt jobbigt. Hungrig hela dagen. Just nu känns det okej. Men det känns bra att få äta i morgon.
Har ju börjat jobba igen.. Det är blandade känslor. Skönt att få vanliga rutiner igen men jobbigt att vara borta hela dagarna.
Nu är jag trött så jag hoppas lillskruttan somnar fort i kväll.
Kramis

Av Marie - 9 augusti 2013 15:58

Idag är det fredag! Och inte vilken fredag som helst utan den sista på mina drygt nio månaders föräldraledighet...på måndag börjar jag jobba. Lite panik har jag...
Dessutom får jag en ny kollega, vilket iofs är spännande. Men lite jobbigt eftersom jag kommer att vara rätt yr o ingen av oss kan namnen på barnen i gruppen. Men det blir nog bra till slut ;-)
I morgon ska vi äntligen döpa lillskruttan. Eftersom vi inte är så många i vår släkt så valde vi att ha dopet hemma och det var väl tur eftersom flera stycken av de inbjudna av olika anledningar inte kan komma.
Lite trist men det är inget vi kan göra nåt åt.
Kramis

Av Marie - 6 augusti 2013 08:52

Idag kör jag igång tredje veckan med 5:2-metoden. Resultatet av vecka 2 blev -0,6 kg. Inte lika bra som förra veckan men klart godkänt.
Så nu kör vi vidare :-)
Sent i går kväll fick E en förfrågan om hon ville följa med en kompis till Leksand sommarland idag. Klart hon ville :-) Så nu väntar vi på att hon ska bli hämtad. Och så hoppas vi att de får en rolig dag.
Kramis

Av Marie - 5 augusti 2013 11:03

Idag blir lillskruttan 9 månader. Vart tar tiden vägen??
Börjar få lite jobbångest...En vecka kvar till jag börjar jobba igen. Känns lite tufft. Har ju varit hemma sedan 30 oktober förra året. Jag vet att det kommer att gå bra bara jag kommer igång, men det har ju varit så skönt att vara hemma. Nu blir sambon hemma resten av året.
På lördag ska hon döpas, vår lilla L. Lite sent..men...
Har precis varit ute på en svettig promenad. Det var skönt. I morgon är det dags att inleda tredje veckan med 5:2 metoden. Hoppas det går bra. Har ju inte lika bra resultat på vågen den här veckan som förra, men det är minus iaf.
Kramis

Av Marie - 4 augusti 2013 21:38

I onsdags var jag på Gyllene Tider. Det var precis så bra som jag hade hoppats och trott.
På torsdagen var jag och äldsta dottern på Cirkus Scott. Det var också bra.
I fredags var vi först ut till vår stuga och solade och badade. Sen var vi till Gävle. Sambons band var med och tävlade i Svensktoppen nästa. Tyvärr vann de inte den här gången men de var jättebra.
Lördagen började med en promenad för mig. Sen blev det stugan igen. Härligt!!
Idag blev det en dag hemma. Finns ju en hel del som måste göras här så idag började jag rensa ogräs i grusgången. Inte jättekul men det måste göras..
Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards