Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Marie - 12 juni 2011 18:19

Söndag igen då. Vaknade som vanligt tidigt   07.00. Skulle önska att jag nån gång kunde sova länge på morgonen..

Ja, ja.. gick upp och tittade på Kvällen är din som jag spelade in igår. Hade ju bestämt mig för att köra Allevo-shakes hela dagen idag. Började till frukost. Jättegott var det ju inte..

Sen pysslade och grejade jag lite.

E skulle ju på kalas hos en kompis idag mellan 12 och 15. De skulle lämnas av hemma hos kompisen för att sedan åka vidare till deras stuga. Hoppades på bra väder. Och det var det också till en början. Väl där hade det blivit världens åsk- och regnväder. Men det gick bra ändå.

U och jag gick ner i kylan i källaren och tittade på film. Vi såg Cornelis. Den var sådär. Sen skulle fröken hämtas hem igen. Jag skulle en snabbis på Rusta och då ville E följa med. Handlade lite av varje.

Väl där kände jag att jag inte skulle klara av att dricka dessa shaker hela dagen. Jättehungrig och yr i huvudet blev jag. Så då bestämde jag mig för att det fick räcka för idag med tre stycken och så skulle jag äta vanlig mat till  kvällen. Funkar ju det också. Vi hade pasta med kyckling och bacon kvar från igår så det fick det bli för mig. Kändes rätt bra. Ska nog ta och byta ut vissa mål vissa dagar mot Allevo-shake. Skulle aldrig fixa att enbart dricka såna i två veckor.. Men nån gång ibland så.

I morgon har vi planeringsdag på jobbet. Det är vi som har förskoleklass som ska vara tillsammans med lärarna hela dagen. På tisdag har även fritids stängt så då är vi allihopa. Ska ha lite överlämningssamtal i morgon. Först ska vi ha från förskoleklass till lärarna i 1:an. Och sen ska vi ha med förskolan angående våra blivande 6-åringar.

E ska på läger i Högbo i morgon och på tisdag. Sen ska de till Furuvik på onsdag.


Nej nu blir det ryggläge i soffan en stund med min nya bra bok: Askungar av Kristina Ohlsson. Det var den jag köpte på loppisen igår.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards