Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Marie - 19 augusti 2011 19:37

Ja nu var det några dagar sedan jag bloggade igen då. Vad har hänt sen sist??

Jo jag var ju till Gävle i onsdags och besökte en podiater. Han klämde och vred på min onda fot så jag trodde nästan att han skulle vrida av den...Nej då riktigt så illa var det väl inte. Jag fick berätta vad jag hade för problem och han tittade hur fötterna såg ut att belastas när jag stod upp. Men han kunde inte hitta nåt fel och eftersom röntgen inte heller har visat nåt särskilt så trodde han helt enkelt att det var så att jag belastat foten fel en längre tid och då kunde dessa problem uppstå. Han rekommenderade hålfotsinlägg för 500 kronor.... Ja men jag måste ju prova och se om det hjälper så det var bara till att öppna plånboken det. Nu hoppas jag att det blir bättre.

I går var det jobb på dagen och så hade vi personalfest på kvällen. Vi hade beställt italiensk buffé från en cateringfirma. Och för mig som är väldigt kräsen fanns det inte speciellt mycket att äta.. så inte var det då värt över 200 kronor heller. Men jädrar vad roligt vi hade. Alla hade fått skriva ett påstående om sig själv på en lapp och så lästes lapparna upp och alla fick gissa vem som hade skrivit vad. Många gapskratt blev det i alla fall och vi fick ju lära oss en hel del om våra kollegor   Det var allt möjligt som avslöjades där och då   Men jag tror inte att jag ska avslöja något här.. men det handlade om allt från surdegsbak till en kall mus   Sen hade vi en hel del roliga sånger och lekar. Bl.a fick tre härliga kollegor genom charader gestalta filmer och filmfigurer och vi andra fick gissa. Där kröp det fram talanger vi inte visste om. Skrattmusklerna fick verkligen jobba denna kväll.

Sen idag så var det dags för en gemensam planeringsdag. Det är ju trevligt, men jobbigt att sitta stilla en hel dag och diskutera en massa.

Nu ikväll har E och jag ätit tacos och snart ska vi väl poppa popcorn och kanske titta på en film. U är ute med sina jobbarkompisar så vi är ensamma här hemma ikväll.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards