Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Marie - 6 augusti 2011 12:28

Jag är nu med och deltar i en tävling på facebook. Det handlar om ett jättefint armband från Messini Design.


Klicka här för att läsa mer:Tävling Längtans Hem och Messini Design


Lycka till!!

Av Marie - 6 augusti 2011 09:54

Är nu inne på mina sista lediga dagar. På måndag börjar allvaret igen   Skulle lätt kunna vara ledig några veckor till. Men samtidigt känns det bra. Det är dags att försöka komma in i vanliga rutiner igen.

Den här veckan har bjudit på två heldagar på stranden tillsammans med goa vänner. Superhärligt!!! Blev en aning solbränd också tror jag... det är ju så tråkigt att ligga på mage och sola ryggen så det är lite skillnad i färg.

Sen fick jag ju papper hem om att det är dags att förnya mitt körkort. Herregud jag har haft körkort i 20 år..... Vad hemskt det låter.

Så igår när vädret inte var lika bra så blev det en tur till Fotobaren för att knäppa ett kort till körkortet då. Blev väl helt ok. Det är ju bara att acceptera att det är sådär man ser ut..

Veterinären var hit och gav kaninen spruta nummer två mot dessa vidriga fluglarver. Så nu ska han bara ha antibiotika till på måndag så ska det väl vara bra sen då.


Inför årets semester hade vi sparat lite pengar i en burk. Småpengar och sånt vi fått ihop när vi sålt på loppis. Det blev ett tillskott på ca 3000 kronor. Ganska bra. Så nu efter semestern började vi om på ny kula med denna burk. Kom då på att man kan lägga i alla pengar man får på flaskor och burkar som man pantar. Oftast har vi använt det som betalning när vi handlar, men nu ska vi ta ut det i pengar och lägga i burken. Pantade en del i går och fick då ihop 88 kronor. Alltid något. Så det ska vi ta och fortsätta med. Det är ju skönt att ha lite av semesterkassan färdig.

I dag får vi se vad som händer. Eventuellt blir det en tur till Valbo för att köpa en ny kaninbur. Vi bestämde att vi skulle köpa en ny bur om kaninen överlevde den här behandlingen och det verkar han ju göra.

Sen är jag grymt sugen på att åka på dans men vi får se hur det blir med det.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards