Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Marie - 1 augusti 2011 09:05

I går kväll var jag och en kompis till Hamrånge kyrka för att lyssna på Dana Dragomir och Marcus Fernholm. Helt underbar konsert var det. Rogivande. Jag blir så fascinerad av hur mycket och hur häftiga ljud det kan komma ur en liten panflöjt. Vackert var det.

På vägen hem fick vi för oss att vi skulle åka in i skogen en sväng och kolla efter björn, eftersom kompisen tidigare sett björn där. Men tyvärr. Vi ska ta den turen nån annan kväll också och stanna till en stund på nåt ställe så kanske vi har tur. Skulle vara häftigt att få se en björn i dess naturliga miljö samtidigt som jag sitter tryggt i en bil.


Kaninen verkar bli piggare och piggare och det känns ju bra. Ser ju för läbbigt ut där den är alldeles rakad. Men nu börjar han i alla fall äta och bajsa ordentligt och det är ju ett gott tecken.


Det värsta är att just larver verkar förfölja oss just nu. Skulle nämligen gå ut med kompostpåsen nu på morgonen och på insidan av komposttunnan var det alldeles fullt med vita larver. Blääää!!! Och inte är det sophämtning förrän på torsdag...


Nä nog äcklat nu!! Ska ta och få i mig min kopp med te och sen ska jag ut på promenad. Blev ingen i går så idag vill jag verkligen.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards