Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Marie - 17 juli 2011 10:55

Söndag igen då. Och solen skiner. Har faktiskt sovit skapligt inatt. Tog två rogivande piller igår kväll. Vaknade två gånger inatt men kunde faktiskt somna om rätt snabbt. Men jag har en rygg som inte är av denna värld... Ont som tusan gör den och jag vet inte hur jag ska bete mig för att det ska bli bättre.

Tänkte ge mig iväg till viktväktarna och väga mig nu idag, men det känns hemskt. vägde mig här hemma nu och har gått upp jättemycket i vikt sen innan midsommar.. nästan 4 kg...fruktansvärt. Men det är ju jag som har sett till att det har blivit så.. kanske behöver jag gå dit för att få en spark i häcken.. Kan ju inte bara skylla på kortisonet som jag för övrigt har slutat äta nu. Men semestern och besöket på Cloetta har ju satt sina spår.. Blir så arg på mig själv att jag inte har några spärrar över huvud taget..

Och inte blir det väl bättre med kosten under kommande vecka då jag ska till Malung.. Men sen får jag lov att ta tag i det här ordentligt. Nu jädrar!!!!!


I går var ännu en slappardag. Var i och för sig ute och gick en timme, men det var väl också det enda.. Sen blev det mycket läsa för mig. Började ju på en jättebra bok i fredags och den läste jag ut i går. Men jag blir ju också så trött när jag läser så jag somnade ju stup i kvarten.

Nu går tvättmaskinen för fullt här hemma igen. Måste ju se till att jag har rena kläder med mig på tisdag när vi åker och tyvärr såg ju inte vädret ut att bli det bästa heller. Hoppas det ändrar sig. Onsdagen var väl den dag som i nuläget såg bäst ut. Regnar det på tisdag när vi kommer dit så får vi nog sova i bilen. Inge kul att sätta upp ett tält i regnväder och det är inte så kul att sova i ett litet tält när det regnar heller. Vi får se hur det blir.

Nu ska jag i alla fall snart cykla iväg. Dottern skulle följa med också och så skulle vi på biblioteket och lämna tillbaka ett par böcker som hon lånat.

Sen under eftermiddagen ska jag ta min symaskin och åka till en kompis och hjälpa henne att sy upp ett par byxor.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards