Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Marie - 13 juli 2011 21:36

Idag har det varit en riktig slappdag. Blev ju till att åka till Hedesunda på dans igår. Arvingarna, Date och Eldkvarn var det som spelade. Mycket folk var det och kallt var det också. Blev inte så mycket dansa. Jag är ju inte den som brukar bjuda upp och blev inte heller speciellt mycket uppbjuden. Men det var trevligt ändå. Fick ju umgås med ett par härliga vänner   

Kom hem ca 3.15 i natt och stupade då i säng. Somnade efter ett tag och vaknade sedan första gången vid 7 men lyckades somna om till 8.30 faktiskt. Sen blev det en tur till stugan. Det kändes riktigt kallt i luften först, men efter ett tag blev det riktigt skönt. I alla fall i solen..

Sen åkte vi hem och så blev det till att laga mat. Grillad fläskkotlett och färskpotatis. Och så självklart min hemgjorda tzatziki.

Gårdagkvällen gjorde ju att man blev lite fundersam över nästa vecka..blir det så kallt på nätterna och vi ska krypa ner i kalla sovsäckar i ett kallt tält så blir det lite jobbigt. Men man får väl komma ihåg raggsockorna.. Ska bli riktigt kul att komma iväg till Malung igen. Och extra roligt att vi tog beslutet att sova över några dagar i stället för att åka fram och tillbaka. Blir lite tröttsamt det. För det är ju en bit att åka..

Nu ska jag nog snart ta och leta mig till sängen och försöka sova. Blir säkert inte lätt..som vanligt. Lyckades ju dessutom somna av en stund på en solsäng i stugan och så somnade jag till här hemma i fåtöljen runt 19.00 Det gör ju inte saken bättre.Undrar om jag ska läsa min bok när jag går och lägger mig eller om jag ska läsa nåt lättare. Har precis börjat läsa "varför gråter inte Emma" och tårarna rinner mest hela tiden   Men den är bra på nåt sätt ändå.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards