Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Marie - 4 juli 2011 08:52

I fredags åkte vi ju iväg på semester. Första stoppet var Kolmården. Det blev en otroligt varm dag, men härlig. Efter besöket där åkte vi till Linköping där vi hade bokat rum på Scandic. Packade in i rummet, åt lite mat och sen skulle vi prova deras pool. Den var iskall!! Men jag doppade mig i alla fall. På lördagen blev det ett besök på cloetta-butiken. Mycket handlat blev det. Sen åkte vi vidare mot Karlskrona. Hamnade i världens oväder men åska, blixtar och ösregn.

Kom till slut fram och checkade in på campingen. Jättemysig stuga har vi. Emilia kallade den för en stor lekstuga och det kan nog stämma. Vi bytte om och skulle gå och bada. Iskallt var det!! Jag vågade inte doppa mig. Senare såg vi att dagens badtemp var 16 grader. Burr!!!

Söndagen bjöd inte på jättebra väder. Vi åkte och handlade lite matvaror och så gjorde vi ett besök på skopunkten. Sen tillbaka igen. Vi gick på eftermiddagen campingens tipspromenad och på slutet av den sprang vi ihop med Magnus Betner som också var på campingsemester. Kvällsmaten blev grillat. Gott! Sedan skulle vi gå och delta på prisutdelningen av tipspromenaden. Efter det var det också nån musikfrågetävling. En äldre herre satt vid en keyboard och spelade gamla låtar och ställde frågor. Vi lyckades på nåt vis (med lite hjälp av google) svara ganska rätt på det mesta. Totalpoängen var 13 och Emilia fick ihop 12 och vann därmed hela alltihop. Hon fick välja ett pris och valde då ett badlakan. Sedan blev det delad 2:a plats och där var U med. Han valde sig en grillpensel. Och i nästa gäng var jag med. Min vinst var en mugg. Vi måste ju ha svarat olika på några frågor i alla fall.

I natt har det inte blivit många timmars sömn för mig.. Får se hur den här dagen blir då...Vädret är väl inte det bästa idag heller men vi får väl se om det ändrar sig.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards