Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Marie - 12 juli 2011 10:26

Nu är vi hemma igen så då kanske det är dags att slänga iväg nåt inlägg då...

Kom ju i och för sig hem i söndags, men då hann vi i stort sett bara packa ur och så kom svägerskan med familj på besök några dagar. Har varit väldigt trött nu och inte blir det bättre av att man inte kan sova på nätterna heller....

Vi hade i alla fall en härlig vecka i Karlskrona. Vet inte varför men jag gillar den staden skarpt. Liten mysig stuga på en camping väldigt nära stan men ändå långt bort. Var bara 2 km till centrum. Vågade till slut bada jag också. Men det var kallt!!! Fast ändå rätt skönt när man väl hade doppat sig. Vi gjorde lite småturer under veckan. Bl.a var vi till Kreativum i Karlshamn. Jätteroligt för både stora och små. Sen var vi på marinmuseét en dag. Det var trevligt. Vi fick gå en liten guidad tur anpassad för barn där  guiden kallade sig Kloka Klara. Intressant och lätt att förstå.

Sista dagen var vi till stan en sväng. Jag hade tittat ut att jag ville gå på glassiären. En speciell glassbar med många olika sorters glass. Det visade sig när vi kom dit att det var väldigt populärt. En lång kö ringlade sig ut på trottoaren. När man närmade sig ingången doftade det jättegott. Där satt de nämligen och bakade egna strutar. Till slut kom vi då fram och hade bestämt oss för vad vi ville ha. Det visade sig också att man inte beställde som här..en kula, två kulor osv. utan man beställde en smak, två smaker osv... Vi tog två smaker..och det blev 3-4 kulor av varje smak.. till det tog vi chokladdopp..blev liiiite mäktigt. Ingen av oss orkade äta upp. Men jag var ju i alla fall tvungen att äta så att jag fick smaka på struten. Gott var det, men jag antar att det måste slängas en hel del där då glassarna är så gigantiska.. Även mjukglassarna var jättestora.

På lördagen städade vi ur vår stuga och åkte mot Jönköping. Där skulle vi tillbringa en natt på hotell Scandic Elmia. Det visade sig att det låg ett badhus där också. Så vi betalade entré dit och gick upp med packningen på rummet, bytte om till badkläder och gick hotellets specialväg till badet. Vid första anblicken var det inget speciellt tyckte jag.. men sen.. först var det en äventyrsdel (inte helt olikt vårt badhus), vidare in i nästa rum var det en 50 meters simbassäng, nästa rum ändå hoppbassäng med trampoliner på 1 m, 3 m, 5 m, 7,5 m och 10 m. Och inte bara en av varje.. sen var det även en bassäng utomhus med lite leksaker och en rutschbana. Så nog var det stort allt..

På söndagen åkte vi till Gränna och köpte massa polkagrisar och sen började den långa resan hem.

Men men vi kom hem till slut och sen har dagarna bestått av tvätt, handling och allt som hör till när man har huset fullt..

Nu laddar jag om för nästa vecka då jag och en kompis åker till Malung på dansbandsveckan.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards