Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Marie - 31 juli 2012 23:08

Ja det är vad jag har kvar av min semester. På måndag är det dags igen. Men jag ska ju bara jobba knappt 3 månader innan det är dags att gå hem igen. De månaderna går nog fort tror jag.

Idag har det varit en vanlig dag. Inte gjort så mycket. Dottern sov ju i stugan inatt och kom inte hem förrän på eftermiddagen. Då var det dags att laga mat och sen skjutsa iväg henne på friidrottsträning. Den körde igång idag igen efter sommaruppehållet som inte har varit så mycket uppehåll för dem som har velat vara med och tävla lite grann.


Sitter och funderar lite över allas statusuppdateringar på facebook....Det är extremt många nu under semestern som gärna lägger upp statusar som handlar om vad de dricker eller precis ska till att dricka i alkoholväg..Känns som att för vissa är semester = alkoholintag varje dag under 5 veckor...Lite skrämmande tycker jag. Jag vet att jag nu låter som värsta moraltanten och det är inte meningen. Jag är absolut inte nykterist (förutom just nu då i mitt nuvarande tillstånd) och unnar mig gärna en öl eller cider då och då. Men jag tycker att det är lite otäckt när det blåses upp så fruktansvärt just under semestertider... Under våren handlar de flesta statusar om hur mycket man har tränat, hur långt man sprungit eller gått osv... Klart man måste vara tränad om kroppen ska orka med semesterns alkoholintag.. (liiite ironisk där då) Nu säger jag inte att alla människor lägger upp såna här statusar, men det blir en markant ökning just under semestern. Apropå det där med träning så kan jag också gärna lägga upp en status där jag har cyklat eller promenerat så jag är inte så mycket bättre själv   

Ja ja nog med moralpredikning nu.....

Tror det börjar bli dags för mig att krypa ner i källaren och sova en stund igen. Fortsätter sova där eftersom jag sover mycket bättre. I natt sov jag ända till strax efter 5 innan jag vaknade första gången. Sen somnade jag om igen och sov till 8.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards