Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Marie - 26 februari 2012 15:20

I dag drog sambon och dottern iväg till Kungsberget för att åka slalom. Kanonväder blev det ju till dem också.

Själv stannade jag hemma eftersom jag inte åker slalom. Blev en sväng till Valbo för att kika lite. Hittade inget intressant där och på vägen hem fick jag en idé om att tvätta min bil. Har aldrig i hela mitt liv kört genom en automattvätt så jag var sjukt nervös. Frågade i kassan inne på statoil hur man skulle göra och det lät ju inte allt för komplicerat. Det var 5 bilar före mig så jag hann ju sitta en stund och bli ännu mer nervös....

Till slut var det min tur. Körde fram och knappade in koden jag fått. Sen skulle det krypköras in i tvätthallen för att avfettningen skulle hinna komma på bilen. Vet inte riktigt hur det blev med det.... Körde fram tills det lyste stopp. Och sen var det bara att sitta kvar och vänta. Kändes som att bilen rullade när allt drog i gång så jag var tvungen att känna efter om jag lagt i handbromsen ordentligt. Fy vad läskigt det var!! Var alldeles skakis i kroppen när jag körde ut därifrån. Men det gick!!!! Nu har jag faktiskt en grön bil igen i stället för en grå med vita prickar efter mötet med saltbilen häromdagen... Helt ren blev den ju inte men det får duga.

Nu håller jag på med att skrämma bort alla dessa väääldigt ljusa hårstrån som dyker upp i mitt annars mörka hår   Det kan ju inte bli värre än vad det var i alla fall....

Sen är den här helgen slut också. Bara till att förbereda sig för jobb i morgon igen. Sportlov men ganska mycket barn på fritids.

Ska också försöka fixa så E kan vara hemma med nån kompis på tisdag eftersom de ska på bio med miniorerna och fritids är i Högbo och åker pulka halva dagen. Blir lite svårt att hinna dit och hämta henne när min föreläsning slutar kl. 12 och de ska samlas vid bion 12.30...Hoppas jag kan lösa det ändå.


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards