Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Marie - 9 oktober 2011 09:45

I går åkte vi iväg på Rättviks marknad. Det var jag, E och mamma. Jag körde och det gick jättebra. När vi kom fram var det världens bilkö och på flera parkeringar var det redan fullt trots att klockan bara var 10.30 Men till slut hittade vi en plats på ett jättebra ställe. Lagom långt att gå till marknadsområdet var det också. Jisses vad folk det var. Kan det ha berott på det fina vädret? Kallt var det i och för sig men solen sken ju. Vi traskade på och gjorde en del "fynd"... Ofta blir man ju lurad. Vi kom på ett ställe i alla fall där vi hade kunnat göra ett bättre klipp.. Mamma köpte fem par strumpor för 60 kronor och jag köpte fem par..sen såg vi ju att man kunde köpa 15 par för 100 kronor...Om vi hade slagit ihop våra köp hade vi ju fått 5 par till och betalat 20 kronor mindre... Ja ja.. Köpte jättefina smycken också. En ring och ett halsband av hematit, även kallad blodsten. Den ska ha bra inverkan på kroppen sägs det. Vi kan ju hoppas på det då    Sen var jag ju "tvungen" att köpa chokladbollar också... Det finns en sort som jag älskar och de går bara att köpa på marknader. Sedan brummade vi hemåt. Och då var jag trött kan jag lova.

Till kvällen gjorde vi hemgjord potatisgratäng och så grillade vi fläskfilé. Sååå gott blev det!!!

I dag ska jag väl försöka ge mig på lite höstarbete i trädgården. Men det är ju så kallt ju. Har varit -2,4 grader i natt så bilen och gräsmattan var alldeles frostiga..

Men det blir kanske varmare framåt dagen...


Kramis!

Ovido - Quiz & Flashcards